Deze ochtend starten we net buiten het bivak aan stage 3. De start liep lekker verteld Leon Munsters maar volop in het stof rijden is een ander verhaal.
We liepen lekker in op de voorgangers en daarna vrij zicht, snelheid kon verder omhoog en goed overzicht voor het navigeren. Na 90 km wederom problemen met de brandstofdruk. We gaan er nu toch echt wel vanuit dat het met de koeling te maken heeft. Het is hier ook bloedheet, 40 graden in de schaduw. Goed om te testen. Maar voor nu werkt niet mee.
Na de 2 stop hebben we de gpr22 langer laten afkoelen gaat Henri van Steenbergen verder, meteen nog wat aanpassingen aan de koeling gedaan. Wat slangen veranderd zodat we meer rijwind kregen.
Na nog eens 5 km liet de koppeling verstek gaan… een boel fesh fesh in het koppelingshuis was de boosdoener. Hierdoor klapte de druklager eruit. Game over…
Wachten op de Sweeper, deze was er redelijk snel en heeft ons bij de Oryx servicewagen gebracht.
We zijn rond 21:00 in het bivak en gaan dan alles eens goed na om te kijken wanneer we weer van start kunnen.