Vandaag was het een mooie dag met veel wisselende landschappen begint Henri van Steenbergen, driver team Oryx te vertellen.
Zo rijdt je op smalle bergpaden en daarna weer door het open veld, de heuvels in.
Sommige stukken waren echt technisch, hoge opstappen bij de rivierbedding, challenge achtig, en dat ligt ons goed!
We starten redelijk achterin het veld en zagen veel teams in de greppels liggen, gelukkig zonder persoonlijk letsel…
We hadden het Ritme lekker te pakken gaat Eyck Willemse, Co-driver team Oryx verder.
Ik was heel erg scherp en accuraat met de notes. Het digitale roadbook is fantastisch!! Alles zit in 1 gezichtsveld, je kijkt vooruit en hebt alles onder controle.
In de 2e proef kon de snelheid omhoog vervolgt Henri van Steenbergen, het ging voortreffelijk! Dit is een goede leerschool om de snelheid omhoog te krijgen, en daar zijn we hier ook voor!
Het technisch- en duinen rijden gaat prima, in de voorbereiding voor Dakar 2022 zijn we nu hier, in Andalucia op de juiste plek met deze snelle paden.
Afgelopen jaar hebben we de auto geoptimaliseerd, dempers goed afgesteld samen met Edwin Grootenhuis van RCX Suspension Technology.
Aan het einde van proef 2 kregen we te horen dat proef 3 afgelast was i.v.m. veiligheidsoverwegingen. En ja, dat is jammer maar begrijpelijk, safety first!!
We werden nog bij het vertrek uit het bivak deze ochtend staande gehouden door de Fia wedstrijdleiding, gelukkig bleef het bij een marker op onze banden.
De monteurs Koen en Rinus mogen nu eindelijk aan het werk, alles nalopen, we voelen niks raars dus het gaat zeker geen nachtwerk worden!
De dag van morgen brengt ons een lange wedstrijddag! special stage en liaison in totaal 452 kilometer. Verdeeld over 2 proeven.
We hebben morgen een starttijd van 12.59 op een 61 plaats. Laat de dag maar komen!
Bekijk hieronder vast de foto’s van de 2de etappe.