skip to Main Content

Gisteren was Team Oryx nog tot in de late uurtjes bezig. Niet dat er nog grote klussen te doen stonden maar voor de start van een rally zijn er altijd nog vele kleine dingen die gedaan kunnen worden. Toen het al donker was stond alles er echter spik en span bij en kon men dan ook met een gerust hart gaan slapen.

770cc2b5961ab1dd1d847a950e5ec382 0cc25ab3a2ea6718fd41f5a6fc10278f

c89932b00ab7ad2200d2d8b50c7686ed

dc9d65526fa3b85f24bc61180d4e8754

Vandaag was het team als een van de eerste auto’s aan de beurt om technisch gekeurd te worden. Minutieus werd de auto onderzocht door de keurmeesters. Zij konden echter niets anders doen dan het team complimenten geven en snel de sticker ter goedkeuring overhandigen als beloning.

18f6bbadf4add03b224ab6c912e81527
Goedgekeurd

 

Voor de live tracking is er ook nog een extra apparaat ingebouwd, de Owaka. Hiermee is het mogelijk het nummer 322 van Team Oryx gedurende de rally te volgen. Via de site http://www.libya-rally-live.com/en/ kun je Team Oryx nu dus blijven volgen.

e427548307841b7917ed56f1aa4d6a20

Naast de keuring en alles nog een keer nalopen bestond de dag vandaag ook uit het voorbereiden van het road book voor morgen. Hierbij was er al direct een verassing, het dikke road book voor de etappe van morgen kende vele nieuwe symbolen die nieuw zijn voor alle deelnemers.

Daarbij bleef het echter niet. Bij de rijders briefing voor morgen kreeg men naast het road book, met alle nieuwe symbolen, ook nog een heel pak aan aanpassingen die daarin verwerkt moeten worden. Overstromingen in de afgelopen tijd hebben er namelijk voor gezorgd dat bepaalde stukken op de route wel gewijzigd moesten worden.

6999448661625f0c4ff93099a4c4ce61
De rijders briefing

 

Voor Gert, de navigator, dus een hele klus om dit met duidelijke aantekeningen en kleuren aan te geven in het road book. De afspraak die Gert en Henri samen al snel gemaakt hebben, is om morgen vooral goed te navigeren en minder met de snelheid bezig te zijn. Hiermee verwacht men al voldoende tijdwinst te kunnen pakken. Een wijs besluit.

Naast de auto is vandaag ook de vrachtauto nog grondig onder handen genomen. Edwin en Arnoud hebben keihard doorgewerkt om de service truck ook optimaal aan de start van de rally te krijgen. Bij Edwin zijn vandaag, volgens het team, alleen zijn voetjes bruin geworden omdat hij continu onder de vrachtauto heeft gelegen.

Al met al is de spanning in het bivak nu dus duidelijk voelbaar. Morgen vertrekt het team om 05:30 uur om middels de verbindingsroute van 240 kilometer aan de start van de special te komen.

De verwachting is dat ze rond de klok van 10:00 uur zullen starten. De geklokte special van morgen zal 380 kilometer zijn. Het wordt dus direct een serieuze eerste etappe.

De rally gaat beginnen!

Route